Monday, February 16, 2009

Budak 13 tahun jadi bapa


GAMBAR menunjukkan Patten (kanan) duduk
di sebelah Chantelle memangku anak mereka.


LONDON - Seorang budak lelaki berumur 13 tahun, Alfie Patten menjadi bapa apabila kekasihnya melahirkan anak perempuan empat hari lalu di Britain, lapor sebuah akhbar semalam.

Kekasihnya, Chantelle Steadman yang berumur 15 tahun bersalin di Hospital Eastbourne, Timur Sussex dan anak mereka seberat 3.31 kilogram.

Menurut Patten, dia dan Chantelle memutuskan untuk tidak melakukan pengguguran selepas mengetahui berita kehamilannya.

Patten mempunyai ketinggian hanya 1.21 meter dan tubuhnya seperti seorang budak berumur lapan tahun.

"Saya tidak pernah berfikir mengenai cara kami mahu membesarkan anak kami.

"Saya tidak mempunyai wang poket. Kadang-kadang bapa saya memberikan saya £10 (RM52.49)," katanya.

Patten menjalin hubungan seks ketika berumur 12 tahun tanpa memakai kondom dan mengetahui kekasihnya hamil ketika usia kandungan adalah 12 minggu.

Berita kehamilan itu terbongkar enam minggu kemudian apabila ibu Chantelle, Penny, 38, mengesyaki sesuatu selepas melihat tubuh anaknya berisi.

Pasangan kekasih itu akan membesarkan anak mereka dengan bantuan ibu dan bapa Chantelle.

Ibu Chantelle berkata: "Kami sudah mempunyai lima anak dan ia merupakan satu tanggungjawab kewangan besar.

"Namun, kami merupakan sebuah keluarga dan kami akan meneruskan kehidupan."

Sebelum ini, bapa termuda di Britain ialah Sean Stewart yang berumur 12 tahun. Dia mendapat anak selepas dia melakukan hubungan seks dengan Emma Webster berumur 15 tahun di Sharnbrook, Bedford pada 1998. - Agensi

kosmo!

6 Comments:

  1. GeNeRaSi MaLaYSia said...
    kcik dh jd bpk org..
    huhuhu..xsnggup teman..
    prasasti_puteri said...
    ~budaya di sini dan di sana berbeza...~
    ~ambil yg positif dia x buang anak or gugurkan anak tu...~
    HaYa said...
    sekali baca rasa lucu plak..
    sbb keci lagi dah jd bapak
    tp bila fikir psl dorg ni...
    respek jg lah
    sbb sanggup jaga baby tu kan..
    bertanggungjawab..
    prasasti_puteri said...
    ~tu la tu...~
    ~macam x percaya plak dia nak jaga anak tu...~
    ~parent dorang pun ok gak x biarkan dorang terkontang-kanting gitu je...~
    nonna manis said...
    isy... aku ingat perempuan je leh jd ibu di usia muda..xsangka laki pun leh jd bapak pd usia muda ye..
    prasasti_puteri said...
    nonna manis :
    ~mcm2 blh berlaku zaman ni...~
    ~unpredictable...~

Post a Comment